1. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen over de Specsavers Clinical Conference. Kunt u uw antwoord niet vinden? Neem dan contact met ons op!

Clinical Conference 2018 is inmiddels afgelopen. Laat op de homepage uw contactgegevens achter en we houden u op de hoogte over de volgende Clinical Conference.

1. Waarom organiseert Specsavers de Clinical Conference?
Het is de visie van Specsavers om professionaliteit in de branche, zowel binnen als buiten de organisatie, te vergroten. Met de Clinical Conference kan Specsavers alle professionals in oog- en hoorzorg de mogelijkheid bieden hun kennis uit te breiden door ze presentaties van toonaangevende sprekers aan te bieden, ze de mogelijkheid te geven om te netwerken met vakgenoten en ze samen te brengen met leveranciers. Dit succesvolle concept bestaat al meer dan 20 jaar in het Verenigd Koninkrijk, en beleeft in Noord-Europa dit jaar zijn 8e editie.

2. Voor wie is de Specsavers Clinical Conference?
De Specsavers Clinical Conference is specifiek voor oog- en hoorzorgprofessionals. De programma’s zijn gericht op optometristen, opticiens, contactlensspecialisten, optiekassistenten, optometrie studenten en audiciens, maar KNO- en oogartsen zijn uiteraard ook meer dan welkom.

3. Wie presenteert er op de Specsavers Clinical Conference?
Op de Specsavers Clinical Conference spreken toonaangevende nationale en internationale sprekers uit de branche. Voor de laatste versie van het programma, klik hier.

4. Wanneer vindt de Specsavers Clinical Conference plaats?
De Clinical Conference vindt plaats van 6 tot en met 11 oktober, achtereenvolgens op de volgende locaties:

  • 6 oktober, Stockholm, Zweden
  • 7 oktober, Utrecht, Nederland
  • 9 oktober, Helsinki, Finland
  • 10 oktober, Kopenhagen, Denemarken
  • 11 oktober, Oslo, Noorwegen 

5. Waar wordt de Clinical Conference gehouden, en hoe kom ik daar?
De Clinical Conference wordt in Nederland gehouden in het Media Plaza te Utrecht. 

6. Hoe laat begint de Clinical Conference, en tot hoe laat duurt het?
De Clinical Conference begint om 9:00 uur, en zal rond ongeveer 17:00 uur eindigen. Voor de laatste versie van het programma, klik hier.

7. Hoeveel mensen komen er naar de Specsavers Clinical Conference?
In 2017 bezochten meer dan 2.200 professionals de conferentie in 5 landen, waarvan ongeveer 600 in Nederland. Dit maakt het het perfecte evenement om naast het uitbreiden van je kennis, ook te netwerken met je vakgenoten. Hou er rekening mee dat er slechts beperkt plek is, dus zorg dat u zichzelf op tijd registreert!

8. Zijn er kosten verbonden aan de registratie?
Registratie is gratis tot en met 15 augustus, daarna geldt een toegangsprijs van €120. Zorg dus dat u op tijd registreert! Studenten kunnen zich gratis registreren tot 17 september.

9. Kan ik als team registreren?
Helaas is het niet mogelijk een heel team in één keer te registreren. Iedere deelnemer moet zich apart aanmelden.

10. Kan ik de conferentie ook gedeeltelijk bijwonen?
Ja, het is mogelijk om slechts een gedeelte van de conferentie bij te wonen. Hou er echter wel rekening mee dat u alleen volledige sessies kunt volgen, het is niet mogelijk om de ruimtes gedurende de presentaties te betreden. Hou er tevens rekening dat wanneer u er niet de gehele dag bent, u geen recht heeft op KP, ADAP of StAr punten.

11. Wordt er voor eten en drinken gezorgd?
Ja. Gedurende de dag zijn er diverse pauzes, en er is een lunchbuffet.

12. Kan ik jullie mijn eetwensen doorgeven?
Ja. Tijdens de registratie kunt u aangeven of u halal wenst of allergieën heeft.

13. Ik kan helaas niet meer komen, moet ik mij afmelden?
Ja. Omdat er maar beperkt plek is vragen we u vriendelijk om zich af te melden wanneer u niet kunt komen, zodat we iemand anders blij kunnen maken. Als u zich wilt afmelden, kunt u dit doen door een email te sturen naar registration.scc@specsavers.com met als titel ‘Afmelding Specsavers Clinical Conference’.

14. Krijg ik accreditatiepunten voor aanwezigheid op de Specsavers Clinical Conference?
Ja. Voor aanwezigheid op de Specsavers Clinical Conference worden 5 ADAP, 5 Kabiz en 20 StAr punten toegekend.

15. Wat zijn ADAP, Kabiz and StAr punten?
Optometristen kunnen zich inschrijven bij het KP (Kwaliteitsregister Paramedici). Deze registratie dient iedere 5 jaar vernieuwd te worden. Om hiervoor in aanmerking te komen moet de optometrist accreditatie (Accreditatie Deskundigheidsbevorderende Activiteiten Paramedici or ADAP) punten verdienen.

Contactlensspecialisten die lid zijn van de ANVC (Algemene Nederlandse Vereniging voor Contactlensspecialisten) hebben de mogelijkheid zich te registreren bij de Kabiz (Kwaliteitsregistratie en Accreditatie Beroepsbeoefenaren in de Zorg). Om geregistreerd te blijven, dienen ook zij accreditatiepunten te verdienen.

Audiciens hebben de mogelijkheid zich in te schrijven bij de StAr (Stichting Audicienregister), de kwaliteitsregistratie voor de hoorzorg branche. Om geregistreerd te blijven, dienen ook zij accreditatiepunten te verdienen.

16. Is er een goodiebag?
Natuurlijk! Niemand gaat met lege handen naar huis.

17. Is er een vakbeurs?
Ja. Bij het begin en gedurende de pauzes van de Specsavers Clinical Conference is er een vakbeurs, waar leveranciers u zullen informeren over hun producten en services.

18. Kan ik de Specsavers Clinical Conference sponsoren?
Wanneer u een stand wilt op onze vakbeurs, of de Specsavers Clinical Conference op een andere manier wilt sponsoren, dan kunt u contact met ons opnemen door een email te sturen naar scc@specsavers.com, met als titel ‘Sponsor aanvraag Specsavers Clinical Conference’.

19. Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik contact opnemen?
Wanneer u een vraag heeft welke hier niet vermeld staat, vult u dan alstublieft ons contactformulier in. Wij beantwoorden u dan zo spoedig mogelijk.